Instantní pecky 1

19.11.2015 17:21

Instantním výrobkům nefandím. Myslím si totiž, že dobré věci potřebují čas. Třeba když chci dobrý chleba, použiju kvásek, který nějakou dobu rostl a těsto nechám kynout dostatečně dlouho, aby byl chleba pěkně vykynutý a měl tu správnou konzistenci. Pravý chleba prostě potřebuje čas. A myslím si, že je to tak vlastně se vším. Kromě... instantních fotek! 

Jako malá jsem byla naprosto fascinovaná tehdejšími Polaroidy! Pamatuju si, jak jsem byla na vrcholu okouzlení, že fotka vyleze okamžitě, a že není potřeba vůbec nic k tomu, abych se okamžitě viděla. Tehdy mě přemalovaná cirkusačka v blejskavém body oblečku s dlouhými nehty vyfotila na dvouhrbém velbloudovi, jak držím opičku, culím se a mám zavřené oči na fotce za padesát korun! Byla to prostě devadesátková pecka, a pro mě pořád je. 

První typ instantního fotoaparátu byl vyrobený v padesátých letech dvacátého století firmou Polaroid. Jmenoval se Land Camera a byl vymyšlen Američanem, který se jmenoval Edwin Land. Tento magický skvost pojmenovaný po svém tvůrci byl docela oblíbený až do devadesátých let. Jeho geniální vlastnost okamžitého potěšení z fotky však pokazily, myslím si, nejvíce telefony s foťákem. Dnes můžeme mít potěšení z vlastní fotky taky hned a můžeme si jich v kapse nosit klidně desetitisíce najednou. Já si ale myslím, že právě kvůli tomu mě to přestalo bavit. Nechci si nosit v kapse tisíce nepovedených fotek. A tak jsem si pořídila Lomo Instant, instantní fotoaparát 21. století. 

Svoje dovolenkové fotky si tak nenosím v kapse, protože by se mi tam moje barevné album zkrátka nevešlo. Na druhou stranu však můžu rozvíjet své neumělecké, někdy trapné, ale kreativní schopnosti a album si vyšperkovat. Moje album s fotkama se tak stalo vlastně deníčkem, ve kterém zaznemenávám krásné chvíle magickým způsobem.

Pravdou je, že ze začátku se fotka ne vždy povede. Co s těmi nepovedenými dělat popíšu v dalším článku o Instantních peckách. Když se ale povede, určitě vám udělá radost. Foťák Lomo Instant od firmy Lomography, který mám já, má hlavní výhodu v tom, že má možnosti nastavení: expozice, dělená expozice, velikost uzávěrky, různé módy focení, barevné filtry na blesk a možnost dokoupení různých objektivů. Tyto vlastnosti nejsou u instantních foťáků obvyklé, ale opravdu se hodí.

Foťák je cenově dostupný a také fotky jsou levnější než z klasických Polaroidů. Lomo jsem si koupila v krásném obchodě Analogue na Malé straně. Pracují tam moc fajn profíci, kteří analogové a instantní fotky milují a tak o nich ví opravdu dost. Také pořádají spousty různých workshopů zdarma, při kterých se se svým foťákem můžete dokonale sžít! 

Máte taky rádi focení, jako já? Jak zaznamenáváte krásné životní chvíle? A máte vůbec album s fotkama? Napište! 

Diskusní téma: Instantní pecky 1

moc fotek nedělá více zážitků

Pavel 03.12.2015
V 80 jsem fotil jako divý černobíle..... v 90 barevně.... a pak přišel digitál. Krabice s fotkami nahradil externí disk. Ale život je tak hektický, že není čas se vracet. Ach, kde jsou časy rodinného alba, kde každý rok přibyla jedna fotka !
Co bude jednou s těmi záznamy digi a bity a čertví co jiného ?

Re: moc fotek nedělá více zážitků

Madla 04.12.2015
A proto se vraťme k poetickým analogům! Mají prostě něco do sebe :-)

Přidat nový příspěvek

Follow